En stille kveld ved Rokosjøen

rokosjøen2016_enderrokosjoen2016_grafiskEt par familier med stokkender har ligget inne i den næringsrike bukta og plukket i seg mat. Så bryter de kveldsstillheten og letter med flaksing og prat. Stoket vekket fotoinstinktet, og jeg rakk å feste to motiv til brikka.

Rokosjøen i Løten er min barndoms sjø. Når andre lengter ut mot havet, så kan jeg bade i det lunkne vannet en fredfull morgen eller rusle langs kanten, plukke i meg blåbær og se på utsikten og fuglene. Nå er jeg så heldig at jeg har en venninne som har hytte der, og hun er lokalkjent ned til minste fugleunge.rokosjøen2016_2ny

I barndommen var Rokosjøen vårt nærmeste rekreasjonsområde. Hit syklet vi jentene ei mil for å bade i Havrebekkvika, og far fisket gjedde tidlig på sommeren, som vi stekte i glørne på bålet.

Disse bildene er fra en julikveld ved Vollmolandet. Senere skal jeg legge over noen til, med en helt annen stemning.rokosjøen2016_stokkender

Kari K.

 

This entry was posted in Foto, Ut i naturen. Bookmark the permalink.

2 Responses to En stille kveld ved Rokosjøen

  1. Pingback: Kuer, kajakk og kirkeruiner ved Rokosjøen | perogkari

  2. Vakkert beskrevet, og nydelige bilder. Tusen takk, Kari K for at du legger til litt go’stemning i sommeren min.

Leave a Reply

