Pelargoniene er evighetsblomster

pelargoniernov1Tomatene har takket for seg og tatt turen til komposten, og flertallet av de andre uteplantene er enten på plass i stua eller krypkjelleren. Men mange av pelargoniene holder ut og blomstrer fortsatt.

perlargoniumnov3pelargoniumnov2En varmeovn holder det på plussiden inne i drivhuset, og det er ikke mer som skal til. Når jeg kommer inn dit for å sette på plass potter eller rydde litt, er det fortsatt sommerstemning å hente. Jeg vet ingen andre planter som kan holde det gående fra tidlig på våren og helt inn i juleforberedelsene. Noen gnistrer i rødt og purpur, mens andre er av det mer sarte slaget.

Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvor lenge sesongen skal få vare. Men jeg kan ikke flytte dem gjennom hagen og inn i krypkjelleren før kuldegradene slipper taket igjen. Da er det bare å nyte.pelargoniumnov4

Foto: Kari K.

This entry was posted in Hage, Stueplanter and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Pelargoniene er evighetsblomster

  1. Enig, de er fantastiske. Jeg har dem over hele huset om dagen, klarer ikke å sette dem ned i kjelleren når de blomstrer så fint. Ha en fin søndag, hilsen Ingeborg

Leave a Reply

