Hatten av for hettemåkene

– Kan jeg få et lite kyss, skjønne frøken?

Hettemåkene er på flørter´n om dagen. De har kommet hjem til Østensjøvannet etter vinterferie i utlandet, og nå er de våryre og gale. Kroppsspråket sier sitt, og tilegner vi dem noen menneskelige egenskaper, blir det riktig artig. Mye av showet foregikk ute på isen som ligger rundt holmen der hettemåkene pleier å holde til. Disse bildene er tatt lørdag morgen, og festen var i full gang. Jeg forsøker meg med noen bildetekster.

Jeg har hørt om sjarmerende karer, som klarer å fordreie hodet til damene. Men dette er første gangen jeg har sett det med mine egne øyne. Tror nesten Måke-Max har falt ned på kne for å fri der på isen. -Er det noen som vil være med og hoppe i høyet? Denne spretne sjarmøren er mer direkte.

Ikke alle var like amorøse. Har du først fått is under skøytene,  er det moro å ta noen runder. Mulig førstemann har vært på treningsleir i Nederland, for her er det full fart inn i siste ytre, med begge vingene på ryggen. Løs og ledig. Sistemann begynner å kjenne melkesyra og er blitt litt trang i skjærene.

Noen var ute på kjærlighetens vinger.

Siste par ut sliter nok litt med å finne tonen. Han bukker og skraper, mens hun er mest opptatt av å fortelle om alt hun har opplevd i utlandet. bla-bla-bla.

Tekst og foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Fugler, Ut i naturen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

