Musikalskjulekalender, dag 24: Silent Night

Så var det blitt selve kvelden, og hva passer vel bedre enn «Silent Night». Den er tolket av en lang rekke artister, og mest kjent er nok Mahalia Jacksons kraftfulle versjon. Men jeg har et par andre favoritter, først den sarte og nydelige tolkningen av den irske sangeren Sinead O’Connor, og deretter en av mine store musikalske helter, nemlig Tom Waits. To helt ulike, men samtidig fantastiske tolkninger, synes jeg.

God jul til alle som har vært innom!!

Forhåpentligvis høres vi også til neste år.

Per

This entry was posted in Advent, Musikk and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Musikalskjulekalender, dag 24: Silent Night

  1. guro says:

    Takk for kosleg og interesant jolekalender! Håper at dette blir ein tradisjon! Ynskjer dykk ei god jol og eit godt nytt år!

  2. Hei Kari – og Per! 😀 Ønsker dere en riktig fin julefeiring! Takk for julekalender! Har nok ikke fått med meg alle innleggene, men versjonene av Silent Night var flotte, og jeg skal sjekke ut flere poster nå i romjulen. Perfekt å fylle et par rolige romjulsdager med! Julemusikk og kakeboks 🙂

  3. Inger Marie says:

    Godt nytt år!
    Håper dere har hatt en fin julefeiring:)
    Gleder meg til å følge dere videre i 2013:))

  4. perogkari says:

    Godt nytt år til dere også! Tusen takk for hyggelige kommentarer!

Leave a comment